על תפוחים, בריאות ומה שביניהם

קייטרינג גורמה – תפוחים רבותיי, תפוחים
לא רק בראש השנה – דיאטנית גורמה עם שלל סיבות מדוע לאכול תפוחים כל השנה

תפוח, הפרי הסתווי והכל כך אקטואלי לחגי תשרי – לא מקבל מספיק תשומת לב במשך השנה – וחבל.
דיאטנית גורמה עם כל הסיבות מדוע לשלב אותו בתפריט היומיומי של כולנו.

ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים
התפוח עשיר בסיבים תזונתיים – תפוח בינוני מכיל כ 3.5 גרם סיבים תזונתיים, (כ10% מתצרוכת יומית למבוגר). מעבר לכך עשיר בפיטוכימיקאלים (חומרים צמחיים המסייעים לבריאות).
תפוחים עשירים מאד בחומרים נוגדי חמצון, כשרובם מצויים בקליפה ו"בשר" הפרי. על פי מחקרים אכילת תפוחים עשויה להפחית סיכון לסרטן ומגינה מפני מחלות לב וכלי דם.
בקליפת התפוח תכולה גבוהה של רכיבים נוגדי חמצון. יחד עם זאת, קליפה היא החלק החיצוני בתפוח וחשופה להדברה ומזהמים, לכן חשוב להקפיד לרחוץ היטב את התפוחים.

בחירה:
יש לבחור תפוח מוצק למגע ובעל קליפה חלקה. יתרונות התפוחים לא פוסחים על שום צבע , כך שכדאי לגוון ולאכול גם תפוחים וגם אדומים. כדאי לבחור פירות בשלים, שתכולת נוגדי החמצון בהם עולה. כמות הפיטוכימיקאלים מושפעת אך במעט מאחסון, ואפילו לאחר ימים רבים בקירור דומה לזו שביום הקטיף.

מסיבות אלו מומלץ לאכול תפוחים לא רק בראש השנה, אלא לאורך כל השנה..

* המאמרים נועדו למתן מידע כללי ואינם מחליפים התייעצות פרטנית עם גורמי מקצוע.