מים, קיץ, ומה שביניהם

קייטרינג גורמה: 8 דרכים שיגרמו לכל המשפחה לשתות יותר מים – החל מרגע זה

הקיץ הגיע וזה רשמי – למרות שלא תמיד אנחנו מרגישים את החום: מהבית הממוזג, לאוטו הממוזג, לגן הילדים הממוזג או למשרד הממוזג.
אבל בכל מזג אוויר יש להקפיד על שתייה מרובה, ולחנך את ילדינו לשתות את המשקה הנכון בכמות הנכונה. הנה 8 טיפים שמקלים את העבודה:

  1. דוגמא אישית – נכון בכל תחום ובתזונה נכון שבעתיים. ילד לאמא ששותה מעט- ישתה מעט, וילד לאבא ששותה משקה ממותק- ישתה משקה ממותק. לא משנה כמה נחזור ונדגיש ששתיית מים חשובה, ברגע שיראו שאמא שותה רק נס קפה- שום מסר לא ייקלט. בואו נהפוך את המשוואה: הורים יקרים, רק אם נעדיף בעצמינו מים, והרבה – נוכל לצפות מילדינו לבצע העדפה דומה.
  2. תזמון – כדאי להחליט שבכל ארוחה שותים שתי כוסות מים, ובכל הפסקת נשנוש שותים כוס אחת. כך בשקט בשקט הגענו ל 8 כוסות ביום.
  3. זמינות – בכל מקום בו נמצאים, מתכננים אספקה זמינה של מים. בדרכים –מוכנים עם בקבוקים של מים, ובבית מלמדים את הילדים למזוג מים לעצמם, מהמקרר או מהמכשיר.
  4. מקשיבים לגוף – כשמרגישים רעב, מנסים לשתות קודם כוס מים ובודקים אם תחושת הרעב פחתה. לעיתים קרובות אנו מבלבלים רעב עם צמא, ולאחר השתיה הרעב חולף.
  5. איך יודעים אם שתינו מספיק? כמות המים הנדרשת ביום משתנה בין מבוגר לילד, ותלויה ברמות פעילות, ובמזג האוויר. יש לבדוק את עצמינו וללמד את הילדים – המדד הטוב ביותר למאזן הנוזלים הוא צבע השתן : כשהשתן צהוב המצב לא טוב- ושקוף הוא אלוף.
  6. בשעת פעילות שותים יותר – בייחוד אם אנחנו מבצעים פעילות גופנית, או עם הילדים במגרש המשחקים או בגן השעשועים. אם מתכננים בילוי משפחתי בחוץ של כמה שעות, מתחילים בשני ליטר מים וממשיכים משם.
  7. מפחיתים משקאות ממותקים – שכן הם ממתקים נוזליים ותו לא- ומכילים המון סוכר מיותר. מה שכן הם מצמיאים יותר, וכך שותים עוד משקה ממותק – והמעגל ממשיך להתגלגל. שוברים את המעגל ומרגילים את הילדים מגיל צעיר להעדיף מים על כל משקה אחר.
  8. לשתות זה כיף: ניתן להכין מים צבעוניים ובטעמים בבית: מוסיפים לכד מים אחת או יותר מהתוספות הבאות: פרוסות לימון, פרוסות תפוז, פרוסות מלפפון, עלי נענע, אוכמניות קפואות ( מעט מאד מספיקות לטעם וצבע משגעים). אפשר גם להקפיא את המים וליצור קוביות קרח מקושטות שישדרגו כל משקה ויהפכו לעיסוק נחמד לקטנטנים.

* המאמרים נועדו למתן מידע כללי ואינם מחליפים התייעצות פרטנית עם גורמי מקצוע.