גריסים – התוספת שתופסת

אנו בגורמה מציעים בתפריט גריסים מבושלים, ולא רק בגלל טעמם הנהדר – אלא גם עקב הבריאות שטמונה בגרגירים הקטנים הללו.

מתי בפעם האחרונה בישלתם גריסים בבית? אתם לא זוכרים. כנראה שזה היה מזמן. אולי בחורף ואולי מעולם לא..
גריסים הם התוספת המיוחדת שכמעט אף אחד לא מכין בבית. הם מתחבאים להם בשקט במדף הדגנים בסופר, וחבל שנתעלם מהם, כי הם מהווים יתרון תזונתי לעומת חבריהם הפסטה והאורז הלבן, וכמו כן מגוונים את הארוחות שלנו במרקמם וטעמם המיוחד.

בריאות בגריסים
גריסי פנינה מקורם בשעורה, אחד ממיני הדגנים. למרות שעוברים ליטוש, הסרת הקליפה ועיבוד לצורתם המוכרת, עדיין שומרים על חלק מערכם התזונתי. כוס גריסי פנינה מבושלים מכילה פי 4 סיבים תזונתיים בהשוואה לאורז לבן, לכן תורמים לתחושת השובע שלנו. כמו כן מכילים ברזל, מינרלים וויטמינים נוספים.

גריסים במטבח
לא רק במרקים, ממולאים או בתבשילים בבישול איטי. אפשר לשלב את גריסי הפנינה בסלטים, כמצע לירקות חיים או קלויים. משך הבישול מעט ארוך – כ 40 דקות, יחד עם זאת רצוי להתארגן מראש ולבשל כמות גדולה של גריסים בסיר גדול וכבד ולאחר הבישול לחלק למנות ולהקפיא בשקיות קטנות.

בתאבון.

* המאמרים נועדו למתן מידע כללי ואינם מחליפים התייעצות פרטנית עם גורמי מקצוע.