גמבה, פלפל ומה שביניהם

יתרונות תזונתיים

הידעתם? הגמבה שופעת בויטמין C. – גמבה ממוצעת מכילה פי 3 ויטמיןC מאשר בתפוז. ויטמין סי פועל בתור נוגד חמצון יעיל התורם למניעת מחלות לב, שבץ מוחי, וסרטן. כמו כן שומר על בריאות השיניים והחניכיים. גמבה היא למעשה 'מלכת' הויטמין C. כמו כן, צבעה העז של הגמבה מכיל קשת של פיגמנטים אדומים וכתומים, ביניהם בטא קרוטן ולוטאין. לפיגמנטים אלו חשיבות רבה בהגנה על הגוף, תורמים להפחתת סיכון למחלות לב וסרטן, מגנים על המערכת החיסונית, ותורמים לראיה. לכן מומלץ לשלב גמבה בתפריט באופן יומיומי.

כיצד לבחור?
ביחרו גמבה מוצקה וכבדה, בעלת גבעול ירוק ורענן. גמבה טריה היא בעלת צבע עז, קליפה בוהקת וחלקה ללא כתמים ופגמים.

אחסון מומלץ
ניתן לאחסן גמבה לא שטופה במגירת הירקות במקרר כשבוע עד עשרה ימים. רצוי לרפד את המגירה בנייר סופג, על מנת למנוע אובדן לחות.

קייטרינג ביתי : גמבה במטבח
עקב מתיקותה, יכולה להוות חטיף בליווי מטבל גבינה או טחינה.
חצי גמבה מלאה בקוטג' היא נשנוש מזין ובריא.
לא אוהבים טרי? אפשר לקלות בתנור להעצמת הטעם.
וכמובן שהשקשוקה הביתית שלכם תרוויח מהוספת גמבה.

כמובן, שלצד הגמבה ישנם שאר סוגי הפלפלים – הצהובים, הירוקים והכתומים.
מבחינה חזותית הם כמובן שונים – מבחינה תזונתית הם דומים למדי.
השוני הזה הוא למעשה יתרון עצום – שכן פירוש הדבר שניתן להציע לילדים לבחור את הצבע האהוב עליהם.

קייטרינג גורמה – גמבה או פלפל?
ניתן לסכם ולומר כי משפחת הפלפלים על מבחר הצבעים וצורות ההגשה שלה מהווה אמצעי מצוין להנגשת הירקות בכלל לילדים.
כמובן שלצד הפלפל, יהיה צבעו אשר יהיה, ניתן לשלב ירקות נוספים.
חשוב גם לזכור כי גמבה ש"עבר זמנה" מבחינת טריות ומתחילה להראות סימני "זקנה" כגון קמטים,
ניתן עדיין לשלב בשקשוקה או בתור פלפל אפוי, מה שנהוג לכנות פלפל ממולא.

בתאבון.

* המאמרים נועדו למתן מידע כללי ואינם מחליפים התייעצות פרטנית עם גורמי מקצוע.