ארוחה משפחתית בחוץ

4 טעויות שכדאי להימנע מהן באכילה משפחתית בחוץ
כותבת המאמר עבור קבוצת גורמה: יערה אלון, M.Sc, דיאטנית עם הבעיות והפתרונות.

החופש מגיע אלינו בכל שנה מחדש, וישנן יותר אפשרויות לארוחה משפחתית בחוץ.
בבית בשגרה, אנחנו שותים מים עם הארוחה, וברוב המקרים לא מסיימים אותה בקינוח. אך כשיוצאים לאכול בחוץ, אנחנו מוצאים את עצמינו חוזרים על אותן טעויות ומרשים לעצמינו להתפרע.

  1. הטעות: יוצאים לאכול מורעבים. כולנו מכירים את התרחיש הבא: אנחנו יודעים שבערב יוצאים למסעדה (או אירוע, לצורך העניין) ומקפידים להישאר רעבים. שלוש שעות לפני שיוצאים נכנסים למצב של צום –מחשש שנתמלא ונפספס את האוכל האיכותי שיוגש לנו. כשאנחנו סוף סוף מגיעים למסעדה אנחנו מזמינים הרבה אוכל, הרבה מעבר להיגיון. אנחנו אוכלים מאד מהר ואוכלים כמויות גדולות- לא נהנים ומרגישים רע מאד בסוף הארוחה. על ילדים בוודאי שאין על מה לדבר: ילד רעב- סובל. לילדים קשה, ובצדק, להמתין בסבלנות עד שמתיישבים, מזמינים והאוכל מגיע.
    מה עושים? אוכלים לפני שיוצאים. זה יכול להיות כריך קטן או אפילו מנה קטנה של שאריות מהצהריים. אכילת משהו קטן כשעה-שעתיים לפני הארוחה לא תקלקל את התיאבון, להיפך. ההקשבה לגוף תסייע לנו להגיע למסעדה בדיוק במידת הרעב הנכונה.
  2. הטעות: שותים שתיה מתוקה. שתיה מתוקה מכילה עודף מיותר של סוכר – משמעותי ואפילו קריטי לילדים. המיץ ממלא את הקיבות הקטנות ותופס מקום חשוב של רכיבי תזונה מזינים. אם אנחנו מזמינים לכל אחד בקבוק שתיה אישי – אין מה להתפלא אם הילדים יאכלו רק שני ביסים מהמנה העיקרית.
    מה עושים? שותים מים. מזמינים קנקני מים גדולים, ונהנים מהרווח הבריאותי.
  3. הטעות: מנות אישיות ומנת ילדים. אם כל אחד מיושבי השולחן –מגדול ועד קטן יזמין מנה אישית – לרוב יהיה מדובר בכמויות גדולות של אוכל. לעיתים קרובות האוכל יחזור על עצמו ולא יהיה מגוון, ולא יהיו מספיק ירקות. מעבר לכך, מנות הילדים בתפריט לרוב משמימות וחוזרות על עצמן – פיצה ופסטה במקרה הטוב ושניצל וצ'יפס במקרה הפחות טוב.
    מה עושים? מזמינים מנות מרכזיות. קודם כל, כדאי להזמין סלט גדול, כזה שהיינו מכינים בבית. בנוסף עדיף להתחלק במנות 'מבוגרים' בריאות ומגוונות יותר מאשר להזמין מנות ילדים. כך גם ישנה לילדים הזדמנות להיחשף לטעמים חדשים.
  4. הטעות: כל אחד לעצמו. השקענו, הזמנו מקום, התלבשנו יפה והגענו. אנחנו מזמינים, ואז כל אחד שוקע בכיסא בעולם שלו ועם המסך שלו. לא חבל?
    מה עושים? מסכים בכיסים. שעת ארוחה היא זמן משפחה ללא מסכים. אכילה בחוץ אינה שונה מכך. הניחו פלאפונים וטאבלטים בתיקים, ואפילו יותר מכך – השאירו אותם בבית. הביטו באוכל והתענגו על הטעם. הרימו את הראש , שוחחו אחד עם השני, ותהנו מחברת המשפחה.

* המאמרים נועדו למתן מידע כללי ואינם מחליפים התייעצות פרטנית עם גורמי מקצוע.

Scroll to Top
גלילה למעלה דילוג לתוכן